Selasa, 7 Disember 2010

ishhh...xde lagi..!!

AIR



75% muka bumi ini diliputi oleh air...(betulkan jika saya salah)..air sangat diperlukan oleh semua orang untuk melakukan plbagai aktiviti...memasak..membasuh pakaian..minum..air bukanlah satu kehendak tapi merupakan satu keperluan...( susah kalo dh bdak bisnes ni ckp..hal air pn nk msukkn teori bisnes die..huhu)
                    
so, entry kali ini berkait dengan data di atas..aduhh aza, skemanye ayat..fullstop! mulakan ayat bahasa pasar anda..OK FINE!!!
dlam 2 ari ni, kolej aku diserang "selsema air"..means, bekalan air tiada..
Patutla selain bus UNIC yg bwak students g Exam, ada jgk LORI ANGKUT AIR mengaktifkan diri bergerak ke sana ke mari, ke hulu kehilir...


oooooooo, xde air rupanya..parah! parah! 

kdg2, kesian plak tgk driver lori tuh..bwak lori air berat2, naik bukit...
pernah skali aritu, aku nmpak lori bwak air nk naik bukit mnuju ke blok plajar...
tapi x lepas, TERUNDUR ke belakang...hahahahah!
gelak besar aku masa tuh..ooppssss~
yelaa2, air sentiasa diperlukan..
nk x nak, keje ttap kene buat...
mmg susah la kn nk lakukn xtvt bila xde air ni..hangin aku~
korg pk la yg psitif xtvt apa..jgn pk yg ngatif, x snonoh bagai..aku backhand kang..hehe..
yg geramnya, xde pn ktorg trnmpak ayt mcm ni tmpal kt mane2...

" NOTIS PENTING..BEKALAN AIR AKAN TERPUTUS PADA ******* SEHINGGA ******** BERMULA PADA JAM ***** SEHINGGA JAM *******...SEGALA KESULITAN AMATLAH DIKESALI..HARAP MAKLUM!

xde bgtau pn..tiba2 aritu, nk mndi, ayornye xde...ateee, guana teman nk mndi ? 
 
memang bila nk mndi, kne trun pantry 1, (tmpt ni je yg ada air)..aku dh la aras 3..
mmg kurus tiap kali perlukn air, trun la ke bwah..
xpe, hendak sribu daya..x hendak seribu dalih...(eh, ada kaitan ke? hehe)
bila trun, berderet la kn yg dok tnggu kt situ smbil bwak baldi..
 dh x kisah bila time2 cmni, dgr ayat....

"malas la mndi..air xde..nk tunggu dh sekian..ambik air sembahyang jela"
"alaaa...xyah mndi la..kita bukan main kotor pn..hahaha..

haaa..pndai anak2 mak..alah! cm x biasa plak mandi sehari skali je kan?
bila dah tunggu ramai2, krisis mcm ni, bukan bleh mandi bnyak2 kan?
mandi 2, 3 baldi jela...sob3..;(

ni bukan baldi aku ok...ni image curi je..
 
gilerr, aku x puas mandi!! ..sbb jnis aku suka mandi lama2.. 



2, 3 baldi?? ckup ke????


amboii..x sayang mulut nmpak....ckup ok..wangi jgk apa..;) 

xpela..nk buat mcm mne..blok aku slalu ada air nk dbndingkan dgn blok-blok lain..
so, merasa la kn aku menyihatkan otot2 tangan ni angkat air..x gitu?
lagi 1, kalo sntiasa ada air, xdela aku mrasa kesushan org lain yg SELALU mengalami keadaan mcm ni kn?


semoga krisis air ni berlalu dgn cepat...tolongla ada air! tolongla! tolongla!!
aku tau, kt Kedah ni mmg slalu brlaku mslah air...katanya, mngikut arahan Orang Atasan Negeri..
maaf cakap, spnjang aku kt negeri ni, x nmpak sgt peranan dan pengaktifan pihak yg atas 2...
bukan aku je yg cakap..masa banjir dulu pn, terkeluar jgk isu ni..
isu peranan BELIAU...
tapi xpela..kita org bawah...

ni namanya dugaan masa final exam..kalo berterusan lama2, aku rse ada can bdak2 kolej mogok...
ktorang x kan tunjuk Slip Exam kt pihak berkenaan...
Tp ktorang nk buat pertunjukan mende alah yg macam ni....

air..air...tolong ada air....aduhh!!




 haaaaa..baru depa tau...lagu mana cheq nk pi exam kalo ayaq nya xde?
lagu mana hah? lagu mana? habaq mai ckit...

(fine..jgn jawab Lagu 3 Kupang ok...aku pelempang karang..hahaha..konon2 garang la tuh! )

xpe kawan2...sama2 la kita Bertabah ye...mungkin ada hikmah di sebalik semua ni..
yelaa..aritu banjir..ayaq bah...air terlebih...
and now..air terkureng plak...hehe....


SILA BERTABAH YE KAWAN-KAWANKU











1 ulasan: