Khamis, 9 Disember 2010

INGAT TAK PESANAN ABAH ?....;)

bismillahhirrahmanirrahim...

ok..sblum kita mulakn sesi pembacaan, bg saya jerit dulu..

AAaaaaaaaaaaAARrrrrrrrrrRGGGGGHHHhhhhhhhHHHHhhhhh!!!

OK, DONE!!
 GETTING BETTER??

ohh, saya trasa sgt stress skrang...
sabar syieda..sabar...
tarik nafas...hembusss...tarik nafas lagi....hembuss....tarik lagi....OK, tahan dulu 20 minit !!
cisss, giler ke ape...xpasal2 mati free kang...aku x kawin lg kot...*gatal*~~

actually tgh study International Biznes ni..aku ada 2 lagi paper kne habiskn sblum bleh balik rumah jmpa buah hati...family aku la~~
lg 1, paper Keusahawanan...2-2 paper malam...ouhh, sgt sejuk ye!!
tapi aku stress..dh lama2 baca, jadi x paham plak..
bila x paham, aku mula la geram tapi sabar je...
usaha slagi boleh, study slagi mampu...

tgh blur2, trpndang plak note aku prnh salin dr psanan abah...aku tampal kt board dpan mata ni..senang nk nmpak kan...
abah cakap mcm ni....


"SYIEDA..JANGAN MENANGIS...BIASALAH BLAJA, SUSAH..INGAT, ORANG LAIN PUN SUSAH JUGAK..TAHANLA...NI BULAN PUASA, DUGAAN MEMANG BERAT ALLAH NK UJI...MAK NGAN ABAH NK SYIEDA BERSABAR JE...JANGAN NANGIS-NANGIS LAGI....BUAT MANA YANG SYIEDA MAMPU JE...KENA SABAR, MEMANG SUSAH...ABIS SUSAH NANTI, SENANGLA....BERTAHAN LA......

 hmmmm....;'(

actually, nasihat ni abah bg masa bulan puasa aritu...masa tu, aku tgh stress giler...bnyak masalh mnimpa aku...dgn assgnment yg banyak giler, kuiz, xtvt...pastu, ada problem bsar plak dgn insan tersayang yang sekarang terpaksa dilepaskan....
memang aku buntu, tension tahap gaban masa tu..
semua bende aku rse cm give up...siyess!!
and, aku plak jnis snsitif sangat....sikit2 nk ngis...cengeng kn aku? eh bukan, manja...
xdpat nk luah kt "dia" mse tuh, luah kt adik llaki...
die plak bgtau kt abah....spantas kilat, abah kol..
dh la masa tuh bru lpas nangis...
bila abah kol, air mata ni mngalir laju smula...dh x dapat nk tahan dh..

huwwaaaaaaa........;'(((

abah pun bagi nasihat mcm kt atas tu...*actually malu sbnrnya abah tau nangis..huhu..."
lpas kol, abah bg mesej plak..nasihat lg..bg kata2 semangat...
so, rase la lega ckit..trus rase jiwa membara..cewahhh~

then, aku dgn spntas kilat juga, cuba ingat and salin smula nasihat abah bagi tu.. 
tampal kt board...
supaya ia mampu jadi pendorong paling kuat untuk aku..
and sebagai kata-kata hikmah yang terindah untuk aku...

dan sekarang, kalau aku trasa give up tiba2, aku rse tension study ke..
aku akan pandang n baca note nasihat abah tuh...


  ALHAMDULILLAH....Aku masih punya ibu bapa yang sayangkan aku...yang concern sangat dgn diri aku...yang mampu bagi nasihat terbaik buat aku..
yang mampu jadi pendorong dan semangat aku....

AKU BERSYUKUR PADAMU YA ALLAH..
AKU BERSYUKUR SANGAT-SANGAT....
TERIMA KASIH KERANA TELAH MENGURNIAKANKU IBU BAPA DAN KELUARGA YANG CUKUP BAHAGIA DAN SEMPURNA....
ALHAMDULILLAH............


::: MAK, ABAH..SYIEDA JANJI SYIEDA AKAN PEGANG NASIHAT TU..
SYIEDA SAYANG SEMUA.....:::



(hmmm, mood tacing..mula la nak nangis ni..
ishh, jangan lah kuar air mata oiii...tahan ye...saya tau awak paham saya tgh rindukan keluarga saya sangat2)

sekarang, sangat x sabar nk habiskan 2 paper ni lagi....
nk balik rumah cepat2...nk abiskan masa dengan keluarga tersayang....
Nk gurau2..nk pg jalan2...nk pow orang tu, nk pow orang ni...
nk godam hset org 2, nk on9 sama2 dgn org ni...yeahhh~!!!

RINDU
ok syieda..pergi baca buku IB tu balik ok...
haisshh, baikla....baikla...
tunggu sekejap ye...sekejap je lagi...hehe~ jgn marah haaa EN.BUKU...~~

AKU SAYANG MEREKA SEMUA...

  
  





aku gembira sangat punya keluarga yang besar...seronok...^_^

ok, nak smbung study smula...dan sesungguhnya....

Restu dan Nasihat IbuBapa sangat penting dalam semua perkara termasuklah ketika kita menuntut ilmu..Doa daripada ibubapa mampu menjadi penguat untuk kita terus meneroka ilmiah yang telah dan bakal dipelajari...
sentiasalah bersyukur dengan setiap apa yang kita perolehi....Doa dan restu ibubapa JUGA akan sentiasa mengiringi kita dalam melakukan apa jua perkara....yang penting, ikhlaskan hati..insyallah...




itu sahaja luahan hari ini...sebarang copy paste tidak termaktub dalam entry ini..
harap maklum awal-awal...;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan