Selasa, 19 Jun 2012

PILU


Kadangkala aku bangga bila kawan-kawan aku cakap aku kental
Aku penyabar
Aku tabah

****************************

Memang aku suka tunjuk diri aku macam tu.
orang tengok aku gembira walau sebenarnya aku ada masalah.
Luar je gembira, bergelak ketawa.

Tapi dalam hati, hanya aku dan Dia saja yang tau.

Apa yang bersarang dalam hati ni.
Apa masalah yang dihadapi.
Macammana nak berfikir dengan rasioanal
Siapa yang aku terpikir dalam hati..

***********************

Sedih aku, duka aku, biarlah hati aku je yang kisahkan.
Aku tak suka berkongsi duka sesuka hati.
Takut orang kata meraih kasih, perhaps!

Ye. Jiwa aku tengah lara sekarang.
Hati aku sarat menderita.

Tak henti henti aku berdoa, semoga Dia permudahkan apa jua urusanku, masalahku, lembutkan hatiku, tenangkan jiwaku..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan