Selasa, 10 Januari 2012

YA ALLAH...PERJAUHKAN LAH IA..

Assalamualaikum...

Hmmm camne ye nak mula...aku nak story mende sedih sikit ni...sebelum tu, ha, aku tengah final exam sekarang..banyak paper yg membunuh diri aku...susahnya aku rasa...Tapi malas nk salahkan soalan lebih-lebih...aku kot yang kurang pandai dalam soalan2 tu...malas study ke...daya ingatan kurang ke...penat sangat pun ye....giler tak ! 3 hari  paper direct....setiap pagi...so, memang mengantuk tahap dewa la masa mnjawab....kepala blank je !

Berbalik kepada story sedih...hmmm, semalam aku menangis masa tengah baca Yasin lepas solat...bukan nk tnjuk baik, tapi nak bagitau, nak kongsi yang aku dah lama tak menangis masa baca Yasin....Menangis yang dalam keadaan selain dari baca ketika menziarahi jenazah....

Aku x dapat nak fokus jap masa baca...dengan air mata nya yg dah hmpir tutup pemerhatian bacaan aku kat surah...

Actually, aku homesick ! aku rindu family aku...rindu Mak...rindu Abah.....masa tengah baca tu, rasa rindu macam membuak-buak....nampak macam tak kusyuk masa baca kan ?? huhu...kebetulan, yelah kalau kita baca Yasin, kita niatkan untuk setiap apapun Doa yang kita pohon dari Allah S.W.T.....niatkan juga untuk sedekahkan kepada para muslimin muslimat yang telah meninggalkan dunia....bila menangis, serius korang akan rasa insaf..rasa Ya Allah...banyak nya dosa yang aku dah buat...

Then kebetulan siang tu, aku dengar berita kematian ayah kepada seorang budak kolej ni.....
terkejut jugak la sebab 5minit sebelum tgk berita tu kat fesbuk, aku trsermpak ngan budak tu kat pejabat kolej...muka rilex je...maybe x tunjuk kot..lelaki kan...plus, die tengah exam....nak balik, nak melawat arwah ayah, tengah exam...nak kena beli tiket bagai lagi....beliau ni Sabahan...jauh..so, serius aku kesian kat die..

Itu jugak la kot antara sebab kenapa aku menangis masa baca Yasin...dalam hati, tak putus2 aku berdoa...jangan la aku ditimpa berita buruk macam tu sepanjang aku kat belajar kat sini..terutama dalam waktu peperiksaan....berita kematian la yang paling aku takut sekali....

Ya Allah...Jauhkan la diriku dan keluargaku dari segala bencana dan malapetaka...AMIN.....

Abah and Mak....Syida rindu sangat....


Ya ALLAH...air mata nak mengalir....menangis la Syieda....Jangan ditahan...jangan dipendam...lepaskan..


## Bye ##


Tiada ulasan:

Catat Ulasan